Deklaracja dostępności

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bipmgops.bialarawska.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • - Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale. - Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo. - Listy limitowane są znakami. - Na stronie występują błędnie zastosowane nagłówki. (powód: W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.)

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji.

Nadmierne koszty:

Brak informacji.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny IDcom Group Sp. z o.o..

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Sylwia Miros - Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 25, 96-230 Biała Rawska

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

 

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Magdalena Kieszek
  • Mickiewicza 25, 96-230 Biała Rawska
  • sekretariat@mgopsbr.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, pomieszczenia oznaczone są w jasny sposób. Nie jest wykorzystywany alfabet braille'a, w budynku nie ma szklanych drzwi i ścian oznaczonych kontrastową taśmą.

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Mickiewicza 25. Do wejścia prowadzą schody. Budynek składa się z dwóch kondygnacji. Budynek posiada windę osobową. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem przed wejściem.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze w budynku nie są dostosowane.

Dostosowanie schodów

Schody w budynku nie są dostosowane.

Dostosowanie wind

Budynek posiada windę.

Dostępność pochylni

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform.

Dostosowanie parkingów

Budynek nie posiada dostosowanych parkingów.

Dostosowanie toalet

W siedzibie Ośrodka nie ma toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń może wejść osoba z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

W ośrodku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

Budynek nie posiada tyflomap.

Dostępność alfabetu brajla

Nie jest wykorzystywany alfabet braille'a.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 marca 2021 10:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Martyna Słowikowska
Ilość wyświetleń: 1897
11 kwietnia 2025 11:31 (Martyna Słowikowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
11 kwietnia 2025 11:30 (Martyna Słowikowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
11 kwietnia 2025 11:30 (Martyna Słowikowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.